Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

E20: LCS Kutno wciąż nie w pełni uruchomione

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
06-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
E20: LCS Kutno wciąż nie w pełni uruchomione
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLK
Nowe lokalne centrum sterowania w Kutnie nadal nie działa w pełnym wymiarze. Nie jest więc zakończona jedna z najbardziej opóźnionych inwestycji kolejowych w kraju – modernizacja magistrali E20 pomiędzy aglomeracjami warszawską i poznańską. Podróżni czekają też na uruchomienie wszystkich urządzeń informacji pasażerskiej.

O rosnącym opóźnieniu prac przy modernizacji magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz informujemy na naszych łamach od lat. Choć jeszcze w 2022 r. PKP PLK wskazywały, że nowe lokalne centrum sterowania w Kutnie zostanie uruchomione najpóźniej w 2023 r., co i tak oznaczało znaczne przekroczenie pierwotnego harmonogramu, do dziś nie pracuje ono w pełnym wymiarze. Ruch pociągów na jego obszarze nie jest więc sterowany wyłącznie z kutnowskiej stacji.

Dyżurni pracują w dotychczasowych lokalizacjach

Istotą funkcjonowania LCS jest rezygnacja z utrzymywania niezależnych posterunków w wielu lokalizacjach na rzecz centralizacji sterowania ruchem z jednej stacji. Ma to przynieść m.in. eliminację wielu błędów ludzkich, przyspieszenie procesu decyzyjnego czy lepsze zarządzanie w sytuacjach awaryjnych. Nowe centrum w Kutnie ma więc odpowiadać za ruch pociągów na odcinku Stara Wieś – Kutno – Barłogi magistrali E20 oraz na szlakach przyległych. – W zakresie nadzoru nad ruchem kolejowym LCS obejmuje stację Kutno. Na pozostałych stacjach prowadzenie ruchu pociągów odbywa się miejscowo, tj. pod kontrolą lokalnych posterunków – mówi tymczasem Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Zapewnia jednocześnie, że wykorzystywane są tam zmodernizowane urządzenia komputerowe. Zastąpiły one starsze rozwiązania mechaniczne. – Trwają ostatnie prace przy konfiguracji stanowisk dyżurnych ruchu w LCS w Kutnie. Po zakończeniu tego etapu pracownicy zostaną przeszkoleni do obsługi odcinka między Starą Wsią a Barłogami z jednego miejsca – zapowiada nasz rozmówca. Według aktualnych szacunków uruchomienie w pełni funkcjonalnego centrum sterowania z pełną obsadą ma nastąpić w drugim kwartale tego roku.

Wyświetlacze peronowe w przyszłym miesiącu

– Wszystkie zasadnicze prace w zakresie [obszaru] LCS Kutno zostały wykonane – zapewnia przedstawiciel PKP PLK. Pasażerowie wciąż nie mogą jednak korzystać w pełni z nowych systemów dynamicznej informacji na stacjach i przystankach. – Do wykonania pozostało podwieszenie, a następnie uruchomienie wyświetlaczy peronowych pod wiatami – usłyszeliśmy.

Wykonawcą tych prac jest Aldesa Construcciones Polska. Według przekazanych nam przez Polskie Linie Kolejowe informacji ma ona uruchomić urządzenia na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku. – Nowy system znacząco poprawi komfort podróżowania. Prezentowane będą informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów w rzeczywistym czasie uwzględniające opóźnienia dzięki zainstalowanym czujnikom ruchu pociągów. Na bieżąco informują one urządzenia systemu dynamicznej informacji pasażerskiej o wyjeździe pociągu z poprzedzającej stacji – opisuje Rafał Wilgusiak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

Infrastruktura

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

PKP PLK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

Infrastruktura

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

PKP PLK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5